قدرت چانه زنی مصرف کنندگان و بازاریابی


اخبار روز


قدرت چانه زنی مصرف کنندگان و بازاریابی

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

هنگامی که مصرف کنندگان متمرکزند یا زیادند یا در مقادیر زیاد خرید می کنند ،قدرت چانه زنی آنها نیروی مهمی را تشکیل می دهد که بر شدت رقابت در یک صنعت تاثیر می گذارد.

 شرکت های رقیب ممکن است هر گاه که قدرت چانه زنی مشتریان قابل ملاحظه باشد، برای به دست آوردن وفاداری مشتریان به آنها ضمانت نامه های طولانی یا خدمات ویژه پیشنهاد کنند.

 هم چنین قدرت چانه زنی مشتریان هنگامی بیش تر است که محصولاتی که خریداری می شوند، استاندارد یا نامتمایز باشند. هنگامی که این وضع وجود داشته باشد، مشتریان اغلب به میزان زیادی در تعیین قیمت فروش ، پوشش ضمانت نامه و بسته های ضمائم نقش دارند.

قدرت چانه زنی مشتریان را می توان نیرویی دانست که بر مزیت رقابتی تاثیر دارد. مشتریان تحت شرایط زیر به قدرت چانه زنی فزاینده دست می یابند:

-    در صورتی که بتوانند بدون تحمل هزینه به سراغ مارک های رقیب یا کالاهای جایگزین بروند.
-    در صورتی که از اهمیت ویژه ای برای فروشنده برخوردار باشند.
-    در صورت که فروشندگان به خاطر افت شدید تقاضای مصرف کننده به شدت درگیر جنگ و دعوا باشند.
-    در صورتی که از اطلاعات کافی درباره ی محصولات، قیمت ها و هزینه های فروشندگان برخوردار باشند.
-    در صورتی که از این آزادی برخوردار باشند که محصول مورد بحث را خریداری کنند یا نه و چه زمانی.

در اصول بازاریابی، مهم ترین عامل را میبایست مشتریان دانست. این مردم هستند که به بازاریابی واکنش نشان می دهند. قدرت چانه زنی مشتریان، علاوه بر استراتژیک یک سازمان، میتواند بر بازاریابی نیز تاثیر بگذارد.



کتاب بازاریابی انگیزشی

بازاریابی یک هنر است، اما این هنر را می توان با مطالعه ی کتاب های بازاریابی به دست آورید. کتاب بازاریابی انگیزشی به شما مثال های بسیاری از شیوه های بازاریابی را دائما در حال تغییر هستند را ارائه می دهد.

این کتاب فراتر از تنها یک کتاب با موضوع بازاریابی است. رابرت ایمبرایل نتایج اثبات‌شده‌ای را که در طی بیست سال دائما برای خود و مراجعانش ایجاد کرده است با زبانی ساده در این کتاب بیان می‌کند. بازاریابی انگیزشی علاوه بر چگونگی بازاریابی، چرایی بازاریابی را نیز پوشش می‌دهد. آنچه بازاریابی انگیزشی بر آن تمرکز می‌کند بهره‌برداری از هیجانات خرید در مشتریان و خریداران احتمالی برای خلق یک فرایند خرید لذتبخش و خالی از استرس است. بازاریابی انگیزشی خیره‌کننده‌ترین و لذتبخش‌ترین کتاب بازاریابی است که تاکنون افتخار خواندنش را داشته‌ام و هر کسی که در حرفه بازاریابی و فروش است باید نسخه‌ای از آن را داشته باشد.


محصولات


ارسال نظر





Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.